Wednesday, 29 December 2010

~Pengajian Pondok~


*SEKILAS LALU*
HASSAN : Lama tak jumpa ko…Anak-anak ape kabo?
HUSSIN  : Em…Semua bagus.Ko camna?Masih menduda lagi ke?
HASSAN : Nak buat camna.Muka dah kerepot.Dah takde sape yang ndak…Anak-anak ko mesti dah kerja semua, kan?
HUSSIN  : Mana ada?Yang sulong tu, baru masuk tahun akhir sambung PHD, kos jurutera di USA…
                : Kak ngahnya pulak, 2 tahun di India.Abis nanti, jadi prof la tu..
                : Yang ke-3 pulak, baru berangkat semalam, ke London,  amik kos perundangan…
HASSAN : Wow…Dahsyat anak-anak ko…Menjadi semuanya, Alhamdulillah…
HUSSIN  : Ni Cuma…Yang si bongsu nih.Tak jadi ape, dia ngaji pondok aje kat Kelantan tu…
HASSAN : ooo…Sekolah Pondok la tu…
                : Ko kene sedar, anak yang belajar pondok tu la yang  berguna.Bahkan di akhirat nanti, dia yang akan menyelamatkan orang tuanya…

No comments:

Post a Comment